a) Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea instituției: ♦ Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ; ♦ Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică; ♦ Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public; ♦ Hotărârea nr. 123/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de inetres public; ♦ Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de solutionare a petițiilor; ♦ Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică. b) Structura organizatorică, atribuțiile departamentelor ♦ Organigrama ♦ Regulamentul de organizare și funcționare c) Numele și prenumele persoanelor din conducerea instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice ♦ Primar – Liviu-Cristian Negoiță ♦ Persoana responsabilă cu difuzarea informațiilor de interes public– Florea Raluca Giorgiana – Inspector d) Coordonatele de contact ale instituției publice
♦ Denumire: Primăria orașului Cernavoda
♦ Sediul: Cernavoda, Strada Ovidiu nr. 11
♦ Program de funcționare: Luni-Vineri 8:00-16:00
♦ Telefon: 0241487108
♦ Compartiment Relații publice – Registratura: telefon-0241487148, 0241487142, fax-0241239578
♦ e-mail: secretariat@primaria-cernavoda.ro
♦ site: www.primaria-cernavoda.ro e) Audiențe f) Sursele financiare, bugetul, bilanțul contabil; g) Programele și strategiile proprii; h) Lista cuprinzând documentele de interes public:
♦ Hotărâri ale Consiliului Local;
♦ Dispoziții cu caracter normativ;
♦ Rapoarte anuale de activitate;
♦ Listă consilieri locali;
♦ Declarații de avere, declarații de interese;
♦ Lista autorizații de construire emise;
♦ Lista certificatelor de urbanism emise;
♦ Informații cu privire la posturile vacante și ocuparea lor prin concurs;
♦ Știri și comunicate de presă. i) Lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii:
♦ dispoziții ale primarului;
♦ proiecte de hotărâri;
♦ instrumente de prezentare a actelor administrative: expunere de motive, note de fundamentare, referate de aprobare;
♦ referate de aprobare;
♦ rapoarte;
♦ studii;
♦ analize;
♦ proiecte de strategii;
♦ scrisori sau adrese;
♦ materiale de specialitate;
♦ fișe de proiect;
♦ contracte de achizitie publică;
♦ procese-verbale;
♦ adrese;
♦ avize;
♦ planuri urbanistice de detaliu sau zonale;
♦ planul urbanistic general;
♦ certificate de urbanism și autorizații de construire/desființare;
♦ autorizații pentru activități independente (asociații familiale, persoane fizice), autorizații taxi, autorizații de funcționare și avize pentru orarul de funcționare;
♦ autorizații de acces în zone cu restricții de tonaj
♦ date de cadastru;
♦ date de stare civilă. j) Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate. Extras din HG 132/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public:
ART. 32 În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia. ART. 33 Persoana care se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă prevăzută la art. 32 în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 şi ale prezentelor norme metodologice. ART. 36 (1) În condiţiile art. 22 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale prevăzute de Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului.
(2) Scutirea de taxa de timbru, prevăzută la art. 22 alin. (5) din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, pentru plângerea la tribunal şi recursul la curtea de apel nu include şi scutirea de la plata serviciilor de copiere a informaţiilor de interes public solicitate.