Extras din Regulamentul de Organizare și Funcționare al Aparatului de Specialitate al Primarului Orașului Cernavoda și al Serviciilor Publice Locale înființate în subordinea Consiliului Local Cernavoda, aprobat prin H.C.L. nr. 194/27.08.2014
Anexa 4
Art. 1 Serviciul Intern de Prevenire şi Protecţie, este un birou funcțional din cadrul structurii organizatorice a Primăriei orașului Cernavoda, subordonat direct Primarului.
Art. 2 Structura organizatorică a Serviciului Intern de Prevenire şi Protecţie este prezentată conform organigramei, numărului de posturi și a statului de funcții ale Primăriei Orasului Cernavoda .
Art.3 Serviciul Intern de Prevenire şi Protecţie are ca principale atribuții specifice, urmãtoarele :
1. Atribuții pe linie de securitatea muncii
2. Atribuții pe linie de PSI:
- să elaboreaze programele de optimizare a capacitãtii de apãrare împotriva incendiilor ;
- să controleze modul de aplicare a prevederilor legale pentru apãrarea împotriva incendiilor;
- să elaboreze raportul anual de evaluare a nivelului de apãrare împotriva incendiilor ;
- să stabileascã, prin dispoziții scrise, responsabilitãtile și modul de organizare pentru apãrarea împotriva incendiilor și sã le actualizeze ori de câte ori apar modificãri;
- sã permitã, în condițiile legii, executarea controalelor și a inspecțiilor de prevenire împotriva incendiilor, sã prezinte documentele și informațiile solicitate și sã nu îngreuneze sau sã obstrucționeze în niciun fel efectuarea acestora;
- sã elaboreze instrucțiunile de apãrare împotriva incendiilor și sã stabileascã atribuțiile ce revin salariaților la locurile de muncã;
- sã verifice dacã salariații cunosc și respectã instrucțiunile necesare privind mãsurile de apãrare împotriva incendiilor și sã verifice respectarea acestor mãsuri semnalate corespunzãtor prin indicatoare de avertizare de cãtre persoanele din exterior care au acces în unitatea sa;
- sã asigure întocmirea și actualizarea planurilor de interventie și condițiile pentru aplicarea acestora în orice moment;
- sã permitã la solicitare accesul forțelor inspectoratului în unitatea sa în scop de recunoaștere;
- sã asigure utilizarea, verificarea, întreținerea și repararea mijloacelor de apãrare împotriva incendiilor cu personal atestat, conform instrucțiunilor furnizate de proiectant;
3. Atribuții pe linie de protecția civilă:
- să intocmească planurile operative, de pregătire și planificare a exercițiilor de specialitate;
- să propună fondurile necesare realizării măsurilor de protecție civilă;
- să coordoneze exercițiile, aplicațiile și activitățile de pregatire privind protecția civilă;
- să întocmească planurile de cooperare cu localitățile învecinate și organismele neguvernamentale;
- să propună măsuri și să controleze modul de întreținere a spațiilor de adăpostire colective de către administratorul acestora;
- să urmărească realizarea, întreținerea și funcționarea legăturilor și mijloacelor de înștiintare și alarmare în situații de protecție civilă;
- să răspundă de alarmarea, protecția și pregătirea populației pentru situațiile de protecție civilă;
- să solicite asistență tehnică și sprijin pentru gestionarea situațiilor de protecție civilă;
- să urmărească modul în care sunt îndeplinite aplicarea măsurilor de protecție civilă în plan local;
- să asigure evaluarea și centralizarea solicitărilor de ajutoare și despăgubiri în situații de protecție civilă;
- să coordoneze nemijlocit evacuarea populației din zonele afectate de situațiile de protecție civilă;
- să propună măsurile necesare pentru asigurarea hrănirii, a cazării și a alimentării cu energie și apă a populației evacuate;
- să propună măsuri pentru asigurarea ordinii publice în zona sinistrată.